Plan szkoleń upowszechniających
13 kwietnia 2015, 11:57
Wszystkie szkolenia upowszechniające nasze narzędzie, niezależnie od miejsca szkolenia, przebiegać będą według następującego programu:
DZIEŃ 1
10:00 – 11:30. Blok szkoleniowy (1)
- Powitanie uczestników i przedstawienie zespołu projektu oraz ramowego planu szkolenia.
- Wprowadzenie do założeń projektu.
- Kontrakt – wypracowany w podziale na grupy.
- Zapoznanie się uczestników.
- Pre-test.
11:30 – 11:45. Przerwa kawowa
11:45 – 13:15. Blok szkoleniowy (2)
- Założenia teoretyczne narzędzia diagnostycznego Kalejdoskop Kariery.
- Struktura narzędzia i warunki jego stosowania.
- Funkcja diagnostyczna narzędzia.
13:15 – 14:00. Obiad
14:00 – 15:30. Blok szkoleniowy (3)
- Obszar zasobów osobistych, rodzinnych i środowiskowych – przegląd ćwiczeń i realizacja wybranych ćwiczeń.
- Obszar ścieżek edukacyjnych i zawodowych – przegląd ćwiczeń i realizacja wybranych ćwiczeń.
15:30 – 15:45. Przerwa kawowa
15:45 – 17:15. Blok szkoleniowy (4)
- Obszar strategii radzenia sobie ze zmianą – przegląd ćwiczeń i realizacja wybranych ćwiczeń.
- Podsumowanie pierwszego dnia – refleksje uczestników.
18:00 Kolacja
DZIEŃ 2
08:00 – 09:00. Śniadanie
09:00 – 10:30. Blok szkoleniowy (5)
- Przywitanie – zabawa integracyjna z wykorzystaniem kart JobBox.
- Dyspozycje do wywiadów:
- warunki przeprowadzania wywiadów (wyniki pilotażu),
- struktura wywiadu a obszary,
- krótkie omówienie każdego obszaru.
- Symulacje wywiadów.
10:30 – 10:45. Przerwa kawowa
10:45 – 12:15. Blok szkoleniowy (6)
- Raport bilansu kompetencji – omówienie i prezentacja karty diagnozy.
- Karty dyskusyjne JobBox – prezentacja wybranych ćwiczeń i omówienie pozostałych.
12:15 – 12:30. Przerwa kawowa
12:30 – 14:00. Blok szkoleniowy (7)
- Filmy o zawodach – prezentacja wybranych filmów, ćwiczenia na bazie filmów.
- Omówienie gry multimedialnej Klocki wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz ćwiczenie wersji papierowej gry Jak w kalejdoskopie.
14:00 – 14:45. Obiad
14:45 – 16:30. Blok szkoleniowy (8)
- Podsumowanie – refleksje uczestników na temat narzędzia diagnostycznego i możliwości jego stosowania.
- Post-test.
- Zakończenie.
« powrót